اما بعد...

قرآن حکیم را که باز میکنم دعای شروع قرآن را که میخوانم واز خداوند می خواهم که به حق قران زبانم را زینت دهد(1) تا آنچنان که باید حقش را ادا کنم .

اولین آیه که مرا مخاطب خود میکند این آیه است:

"يَأَيهَُّا النَّاسُ اعْبُدُواْ رَبَّكُمُ الَّذِى خَلَقَكُمْ وَ الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ"*

"الَّذِى جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ فِرَاشًا وَ السَّمَاءَ بِنَاءً وَ أَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّكُمْ  فَلَا تجَْعَلُواْ لِلَّهِ أَندَادًا وَ أَنتُمْ تَعْلَمُونَ"(2)*

اى مردم، پروردگارتان را كه شما و پيشينيانتان را بيافريده است بپرستيد. باشد كه پرهيزگار شويد. *

آن خداوندى كه زمين را چون فراشى بگسترد، و آسمان را چون بنايى بيفراشت، و از آسمان آبى فرستاد، و بدان آب براى روزى شما از زمين هر گونه ثمره‏اى برويانيد، و خود مى‏دانيد كه نبايد براى خدا همتايانى قرار دهيد. *

وجالب این است که در اولین آیه مرا با خطاب عام می خواند ای مردم نه ای مومنین پس چه مومن باشی وچه کافر خداوند با تو حرف می زند به تواهمیت میدهد وهدایتت میکند (3)ونکته دیگر اینکه اولین اصل دین را به تو آموزش میدهد" توحید"(4) که اورا بپرستی وپیش از سوال پاسخت را میدهد که چون او آفریدگار توست واگر این کار را بکنی شاید که به ذره ای از تقوا وایمان دست یابی" لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ"پس به قول حافظ (5)اولین قدم آن است که لیلی ات اوباشد واین اولین پله نردبام ایمان است.

اگر خدا بخواهد ادامه دارد...

       --------------------------------------------------------------------------------------------------              

1-اللهم زین به لسانی(دعای شروع قران)

2-سوره مبارکه بقره /آیه های 22-21

3-تفسير نور، ج‏1، ص: 68-69

4-اصول دین اسلام 3تاست1-توحید2-نبوت3- معاد که درمذهب شیع دو اصل عدل وامامت نیز برآنها افزوده شده است .

5-در ره منزل لیلی که خطر هاست در آن                              شرط اول قدم آن است که مجنون باشی